KEEP IT REAL: Főbb trendek a 2025-ös 3daysofdesign-ról

2025. 06. 26.

A 3daysofdesign idei tematikája – KEEP IT REAL – a hitelesség, a befogadás és az eredetiség újrafelfedezésére ösztönözte a kreatív szcénát. Koppenhága-szerte olyan kiállításokkal találkozhattunk, amelyek őszinte és mély válaszokat adtak korunk kihívásaira, miközben az emberközpontúságot, az érzékszervi élményeket és a valóságos tapasztalatokon alapuló designt ünnepelték. A szoborszerű letisztultságtól az érzelmes történetmesélésig a fesztivál megmutatta, hogyan fejlődik a kortárs design az anyaghasználat, az együttműködések és a kulturális örökség mentén.

Belemerülni a valóságba
Az egyik legerőteljesebb irányvonal az immerzív, azaz elmélyítő design volt. A GUBI négy részből álló kiállítása érzékszervi tapasztalatokon keresztül vizsgálta az érzékelést, miközben szoborszerű újrakiadásaikat kortárs együttműködésekkel kapcsolták össze. Az Alfresco Lounge és a Beetle Bar atmoszférikus térélményeket kínáltak, ahol forma és funkció harmonikus egységben jelent meg.177.jpg
Hasonló érzékenységgel közelített aNew Works is, amely The Art of Welcoming címmel hotelhangulatú installációt mutatott be, reflektálva a vendéglátás érzelmi finomságaira. A központi elem az új Kantarell Pendant Lamp Ø55 volt – egy olyan lámpa, amely az intimitás és a kapcsolódás csendes pillanatait emeli ki.178.jpg
A fesztivál egyik legnagyobb visszhangot kiváltó installációja a Louis Poulsen és Henrik Vibskov együttműködése volt. Vibskov műhelyében létrehozott, helyspecifikus fényélmény művészien ötvözte a funkcionalitást a művészettel, álomszerű teret alkotva, amely egyszerre szólította meg a látogatók érzékeit és gondolatait.179.jpg

Az együttműködés művészete
Az egész várost átszőtte az alkotói együttműködés tematikája. A Paper Collective a spanyol Sancal bútormárkával közösen hozta létre a Let the Light In! című kiállítást, amely a fény, a színek és az érzelmek kapcsolatát tárta fel egy történelmi lakás belső terében.180.jpg

A POLSPOTTEN játékosabb megközelítéssel mutatta be SS26 Festive Collection kollekcióját az ILLUM áruházban, melyhez a Rijksmuseum-mal közös együttműködés is társult – ezzel a design mint örökség és innováció találkozási pontjaként jelent meg.
181.jpg

Újraértelmezett örökség
Kiemelt téma volt a designörökség újraértelmezése is. A Fredericia Intersections című kiállítása a múlt és jelen közötti párbeszédet mutatta be, ikonikus tervezők – mint Børge Mogensen vagy Mogens Koch – munkáit kortárs alkotókkal – például Jasper Morrison és Barber Osgerby – társítva. 182.jpg
Az &Tradition is ebbe a narratívába kapcsolódott be új és klasszikus darabokat egyaránt bemutatva, rámutatva arra, hogyan lehet az időtlen designt folyamatosan megújítani.183.jpgA Normann Copenhagen UNFRAMED kiállítása a megszokott kategóriákat kérdőjelezte meg, installáció és termék határán egyensúlyozva, új nézőpontokat kínálva a hétköznapi design megítéléséhez.184.jpg

Szoborszerű minimalizmus
A vizuális nyugalom városában számos márka a szoborszerű minimalizmus eszközeivel fejezte ki a modern derűt. A 101 Copenhagen újonnan megnyílt, többemeletes bemutatóterét az „umami” gondolatkörén keresztül mutatta be – az egyensúlyt a forma, textúra és színharmónia révén keresve. A kiállítás részeként debütált az új Frame Lighting Collection is, amely szoborszerű karakterével illeszkedik a márka kifinomult, minimalista világába.185.jpg
A 10 éves jubileumát ünneplő AYTM lírai, mégis markáns megközelítést képviselt, visszafogott, de karakteres sziluettekkel és álomszerű tónusokkal, amelyek egyszerre voltak kortársak és időtlenek.186.jpg

Autentikus életformák
Az autentikus életérzés és az érzelmi rezonancia központi szerepet kapott olyan márkák esetében, mint a Ferm Living. A Living with Ferm több helyszínes koncepciója a mindennapi rituálék szépségére reflektált.
A márka központjában, a Holmen designnegyedben, átgondoltan kurált kiállítás mutatta be a Ferm Living szemléletét. Rövid sétára, Kongens Nytorv történelmi terén, a Taarnet pop-up kávézóban (Dapple Bar) az új kültéri kollekció darabjai debütáltak egy kötetlen hangulatú élmény részeként. A belvárosi New Mags könyvesboltban pedig különleges kiállítás, beszélgetés és dedikálás zajlott az Apartamento magazinnal közösen – a Can Lis, Jørn Utzon könyv bemutatása mellett itt látható volt a Ferm Living által tervezett Utzon – Can Lis Collection is.187.jpg
A Muuto dinamikus bemutatóval készült saját központjában, ahol új termékek mellett az első Muuto Design Contest győztesei is reflektorfénybe kerültek, hangsúlyozva a kreatív hangok sokszínűségét.188.jpg

Az Audo Copenhagen a MONUMENTS installációval és a Norm Architects-szel való együttműködés révén alakította át az Audo House-t egy kortárs ikonokon átívelő, érzékeny térélménnyé.189.jpg

Design mint a mindennapok művészete
Több márka is a design és a művészet határterületeit járta körül – ahol a használhatóság és az önkifejezés találkozik. A HAY az Emma Kohlmann művésszel együttműködve alkotta meg La Pittura kollekcióját, amely kézzel festett kerámiáival költői dimenziót adott a hétköznapi tárgyaknak. A kollekció bemutatása mellett a márka egy nyári hangulatú Midsummer bárt is hostolt az Apollo-ban.190.jpg

A Vitra Nordhavn bemutatótermében új színek és textilfrissítések kerültek előtérbe kulcstermékeiken, érzékeltetve, hogy a legapróbb formai gesztusok is hordozhatnak érzelmi és érzékszervi többletet.191.jpg
Egy olyan világban, amelyet egyre inkább a túlingerlés és a gyors fogyasztás határoz meg, a 2025-ös 3daysofdesign emlékeztetett arra, hogy a design valódi hatása a tudatosságban, az együttműködésben és az érzelmi mélységben rejlik. A városszerte zajló kiállítások, installációk és termékbemutatók közös üzenetet hordoztak:
KEEP IT REAL – azaz alkossunk empátiával, tervezzünk céllal, és hozzunk létre olyan tereket, amelyek a valódi élet gazdagságát tükrözik.